UCCNC - laser Plugin

řídící software UCCNC v sobě obsahuje integrovaný laserový plugin, umožňující jednoduché, rychlé a přitom velmi efektní vypalování obrázků, fotek, log, apod.,  bez nutnosti použití jakéhokoli dalšího programu. Jak tento Laserový plugin v UCCNC spustit a použít se dozvíte v dnešním článku:

 

1) Spusťte řídící software UCCNC v profilu pro laserovou jednotku

 

- pro spuštění použijte příslušný profil Stepcraft

- pokud se po spuštění UCCNC neobjeví okno "Laser engraving plugin", otevřete jej tak, že přejdete do sekce "CONFIGURATION/GENERAL SETTINGS", zde tlačítkem "Configure plugins" vyvoláte nabídku integrovaných pluginů, v ní vyhledáte položku "Laserengarve", a kliknete na tlačítko "Show"

 

 

Pozn.: pokud nemáte profil pro laserovou jednotku nainstalován, naleznete jej v multiinstalátoru který jste obdrželi na flashdisku společně se softwarem UCCNC

 

2) Otevřete obrázek který chcete vypálit laserem pomocí tlačítka "Load image" (a)

 

 

- laserový plugin je kompatibilní s obrázky a fotkami ve formátech png, jpg, jpeg, gif, bpm,  tiff

 

3) Vyberte styl kterým chcete obrázek vypálit

 

- na výběr máte možnosti: odstíny šedi(b), tečkování(c) nebo černá/bílá (d)

 

Tip: Pro vypalování fotek doporučujeme využívat zejména styl šedé škály. Pro vypalování log, značení materiálu apod. doporučujeme využívat styl černá/bílá

 

4) Nastavte velikost (e)

 

- šířku v milimetrech nastavíte v kolonce "Workpiece width" (osa X

- délku v milimetrech nastavíte v kolonce "Workpiece height" (osa Y)

 

Tip: Volba Keep aspect ratio umožňuje měnit obrázek disproporčně

 

5) Upravte rychlost posuvu v závislosti na materiálu stylu vypalování a  výkonu laseru (f)

 

- doporučené rychlosti posuvu dle materiálů naleznete zde

 

6) Zvolte umístění pracovního počátku (g)

 

- laser své vypalování začíná vždy od spodní hrany obrázku bez ohledu na umístění pracovního počátku

 

7) Zkontrolujte potřebný čas (h)

 

8) Upravte barevný rozsah a sytost importovaného obrázku (i)

 

9) Vygenerujte G-kod a zaveďte jej do UCCNC pomocí tlačítka "Create code and send to UCCNC" (j)

 

10) Určete polohu pracovního počátku a přesuňte do něj pracovní jednotku

 

- postup určení polohy pracovního počátku viz. článek Frézování prvního zkušebního vzorku zde

- pro přesun do pracovního počátku použijte např. funkci "GOTO ZERO"

 

10) Zahajte proces vypalování pomocí tlačítka "Start Cycle"